В православных храмах прошли праздничные богослужения в честь Входа Господня в град Иерусалим

В православных храмах прошли праздничные богослужения в честь Входа Господня в град Иерусалим

В суб­бо­ту перед Вербным воскресеньем Цер­ковь вс­по­ми­на­ла чудо воскрешения Господом Лазаря (Ин гл. 11.), как до­ка­за­тель­ст­во Бо­же­ст­вен­ной си­лы Ии­су­са Хри­ста и удо­сто­ве­ре­ние в об­щем воскресе­нии всех умер­ших, что и вы­ра­жа­ет­ся в тро­па­ре празд­ни­ка: «Об­щее вос­кре­се­ние пре­ж­де Тво­ея стра­сти уве­ряя, из мер­т­вых воз­двигл еси Ла­за­ря, Хри­сте Бо­же…»

Тор­же­ст­вен­ный вход Ии­су­са в Ие­ру­са­лим был всту­п­ле­ни­ем Его на путь кре­ст­ных стра­да­ний. Об этом со­бы­тии рас­ска­зы­ва­ют в сво­их Еван­ге­ли­ях все че­ты­ре еван­ге­ли­ста (см. Мф 21:1-11; Мк 11:1-11; Лк 19:29-44; Ин 12:12-19).

На праздничном Всенощном бдении (на вечерней службе накануне праздника) в православных храмах было совершено освящение вербы. После чтения Евангелия со словами: «Освящаются ваия сия, окроплением воды сея священныя, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь»  священники окропили веточки святой водой. 

Ветка вербы символизирует победу жизни над смертью — Воскресение Господне. Освященные ветки вербы принято хранить весь год как источник целебной силы.

Величанием праздника из уст певчих звучали торжественные слова: «Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и мы Тебе вопием: благословен Грядый во Имя Господне». А слова тропаря настраивали на молитвенно-восхваляющий Спасителя лад.

Тропарь на Вход Господень в Иерусалим

О́бщее воскресе́ние/ пре́жде Твоея́ стра́сти уверя́я/ из ме́ртвых воздви́гл еси́ Ла́заря, Христе́ Бо́же./ Те́мже и мы, я́ко о́троцы побе́ды зна́мения нося́ще,/ Тебе́ Победи́телю сме́рти вопие́м:/ оса́нна в вы́шних,// благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Перевод: В общем воскресении прежде Твоего страдания удостоверяя, из мертвых воздвиг Ты Лазаря, Христе Боже. Потому и мы, как дети, держа символы победы, Тебе – Победителю смерти воззовем: «Осанна в вышних, благословен Грядущий во имя Господне!» (Пс.117:25-26)

Ин тропарь на Вход Господень в Иерусалим

Спогре́бшеся Тебе́ креще́нием, Христе́ Бо́же наш,/ безсме́ртныя жи́зни сподо́бихомся воскресе́нием Твои́м,/ и воспева́юще зове́м:/ оса́нна в вы́шних,// благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Перевод: Погребенные с Тобой в крещении, Христе Боже наш, мы бессмертной жизни удостоились воскресением Твоим, и в песнях восклицаем: «Осанна в вышних, благословен Грядущий во имя Господне!»

ВСЕНОЩНАЯ В ХРАМЕ СМОЛЕНСКОЙ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ

БОЖЕСТВЕННАЯ ЛИТУРГИЯ В ХРАМЕ ГЕОРГИЯ ПОБЕДОНОСЦА ПРИ МЧС

МОЛИТВА НА ВХОД ГОСПОДЕНЬ В ИЕРУСАЛИМ

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, в вы́шних со Отце́м на Престо́ле седя́й, вы́ну на крылу́ от Херуви́м носи́мый и пева́емый от Серафи́м, во днех же пло́ти Своея́ на жребя́ти о́сли се́сти изво́ливый на́шего ра́ди спасе́ния, и от дете́й воспева́ние прия́вый и во Святы́й град Иерусали́м пре́жде шести́ дней бытия́ Па́схи на во́льную страсть прише́дый, да спасе́ши мир Кресто́м, погребе́нием и Воскресе́нием Твои́м! И я́коже тогда́ лю́дие, седя́щие во тьме и се́ни сме́ртней, прие́мши ве́тви древе́с и ва́иа от фи́ник, срето́ша Тя, Сы́на Дави́дова Тя испове́дуя, та́кожде и нас ны́не в предпра́зднственный день сей в подража́ние о́нех ва́иа и ве́тви в рука́х нося́щих соблюди́ и сохрани́. И я́коже о́нии наро́ди и де́ти “оса́нна” Тебе́ приноша́ху, сподо́би и нам во псалма́х и пе́ниих духо́вных душа́ми чи́стыми и нескве́рными усты́ просла́вити вся вели́чия Твоя́ в пра́здник сей и во всю седми́цу стра́сти Твоея́ и неосужде́нно дости́гнути и причасти́тися Боже́ственныя ра́дости Святы́я Па́схи в пресве́тлые дни Живоно́снаго Воскресе́ния Твоего́, да воспое́м и просла́вим Твое́ Божество́ вку́пе со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом всегда́ ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.